صراحت، راز ماندگاری

بصیرت، باید عاشورایی باشد
سه شنبه

هشدار احمدی نژاد نسبت به شعار" فرزند کمتر"

به گزارش رجانیوز ،محمود احمدی نژاد رئیس جمهور امروز سه شنبه در مراسم بیست و یکمین همایش معرفی کارگران و گروه‌های نمونه کشور که با حضور محمد رضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور، شیخ الاسلام وزیر کار و امور اجتماعی، علیرضا محجوب نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی در نهاد ریاست جمهور برگزار شد، ضمن تبریک به کارگران کشور به مناسبت هفته کارگر، ساخت ایران را از مهمترین ماموریت‌های کارگران عنوان کرد و گفت:ماموریت ما ساختن کشور است و ماموریتی بالاتر از این نیست. همه هیاهوها و قیل‌وقال‌ها، ‌نگاه‌ها و اظهارنظرها و همه حرکت‌ها باید معطوف به این حرکت‌ها باشد. هر اقدام و نظر و سخنی که در جهت ساختن ایران نباشد فاقد ارزش است. برای رسیدن به این ماموریت باید به چند عامل توجه کنیم؛ یکی از آن‌ها همدلی است اگر ملتی همه امکانات و فرصت‌های پیشرفت را در اختیار داشته باشد اما همدلی در آن نباشد، پیشرفتی اتفاق نمی‌افتد. همدلی اساس اعتلای یک ملت است و یکی از محورهای اساسی نظام سلطه برای تسلط بر ملت‌ها به هم زدن همدلی میان آن‌هاست. هزینه‌ها و سرمایه‌های بسیاری را صرف می‌کنند که دل‌ها و دست‌های مردم یک جامعه را از هم دور کنند، حتی می‌خواهند در میان خانواده‌ها نیز اختلاف‌افکنی کنند.

وی ادامه داد: عامل دوم نگاه به قله‌های بلند است؛ اگر ملتی همدلی داشته باشد و امکانات و ثروت هم داشته باشد اما پیش روی خود افق‌های بلند نگذارد پیشرفت نمی‌کند؛ چراکه همت و عزمی شکل نمی‌گیرد، افق‌های بلند می‌تواند همت‌های بلند را برانگیزد.

وی افزود: افق و نگاه ملت ما امروز جهانی است. ملتی موفق است که بالاترین قله‌های جهانی را برای رسیدن انتخاب کند. کسانی که به ساختن جامعه بشری فکر می‌کنند، می‌توانند کشور را بسازند؛ چراکه همت از این‌جا شکل می‌گیرد. افق هرچه بلندتر باشد، همت‌ها قوی‌تر، مستحکم‌تر و عمیق‌تر است.

رییس‌جمهور تصریح کرد: ممکن است ملتی همدل باشد و آرمان‌های بلندی هم داشته باشد اما به اهداف خود نرسد؛ چراکه کار و تلاش و پیگیری‌های لازم را انجام نمی‌دهد. در جامعه هم می‌بینیم که خیلی از افراد هستند که آرزوهای بلندی دارند اما اهل کار و تلاش نیستند.

وی گفت: هر عاملی که افق نگاه یک ملت را از قله‌های جهانی به مسائل کوتاه شخصی و گروهی و دسته‌ای بکشاند، خلاف پیشرفت ملت است. شما به امام(ره) نگاه کنید. امام(ره) از روز اول افق‌های بلندی را به روی ملت ما گشود و با این کار همت‌های بلندی را زنده کرد و دیدیم که چه کارهای بزرگی انجام شد. از سوی دیگر هر تبلیغی که بخواهد کار را ضدارزش و کم‌اهمیت جلوه دهد، در جهت خلاف پیشرفت ملت است و هر تبلیغی که کار را مقدس می‌شمارد آن تبلیغ مثبت، ‌سازنده و در جهت پیشرفت ملت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کار یک امر مقدس است و خوشبختانه جامعه کارگری ما در هر سه عامل همدلی، انتخاب آرمان‌های بلند و کار و تلاش را دارد و در جامعه ما یک قشر نمونه و الگو است. جامعه کارگری ما پس از انقلاب در همدلی به خصوص در اوایل انقلاب که عده‌ای تلاش می‌کردند در این قشر اختلاف‌افکنی کنند نقش مهمی داشت و تو دهنی محکمی به آن‌ها زد. در سی سال گذشته نیز این قشر منسجم‌ترین گروه در حفظ انقلاب و دستاوردهای نظام بودند و در همه عرصه‌ها در خط مقدم فعالیت می‌کرد. در دوران دفاع مقدس بسیاری از داوطلبان در جبهه‌ها کارگران بودند. در سی و یک سال گذشته نیز علی‌رغم همه حوادث و بحران‌ها کارگران ما حتی یک لحظه هم دست از کار و تلاش نکشیدند و بخش مهمی از دستاوردهای ما مرهون جامعه کارگری است و باید بگویم که اکثریت کارگران ما نمونه‌اند.

وی با تاکید بر ضرورت همدلی در کشور گفت: ما امروز بسیار نیازمند همدلی هستیم و جامعه کارگری می‌تواند در این زمینه الگو باشد. همین‌طور نیازمند نگاه به افق‌های بلند هستیم و نیز کار پیوسته و تلاش مضاعف که در همه این‌ها جامعه کارگری ما می‌تواند نمونه باشد. ارزیابی‌های ما نشان می‌دهد که ما سه برابر وضعیت فعلی ظرفیت پیشرفت داریم. گرچه در سال‌های گذشته رشد قابل توجهی را داشته ایم و در دوران پس از انقلاب نیز کارهایی که انجام شده قابل مقایسه با سال‌های قبل از آن نیست. اما با وجود همه این‌ها سه برابر دیگر ظرفیت رشد در کشور وجود دارد، البته وظیفه دولت برنامه‌ریزی و تهیه مقدمات و پشتیبانی از تولیدکنندگان است که باید انجام دهد.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به کارفرمایان گفت: ما همه اعضای یک خانواده هستیم و باید فرهنگ ما با غرب متفاوت باشد، ما اعتقاداتی داریم و به دلیل همین اعتقادات است که تا امروز توانسته‌ایم بمانیم. در فرهنگ ما رسیدگی به حال کارگران بالاترین عبادات است و موجب برکت در کار می‌شود.

وی به ذکر مثالی در برکت یافتن کارها در سایه توجه به کارگران پرداخت و گفت: در سال 88 با وجود این‌که ما حقوق کارمندان را 22 درصد و حقوق نیروهای نظامی را 26 درصد افزایش دادیم و دولت در تمام بخش‌ها بین 20 تا 30 درصد افزایش هزینه داشت، حقوق بازنشستگان افزایش یافت، کارهای عمرانی هم بیشتر شد و بخش قابل توجهی از بدهی‌ دولت به بخش‌هایی نظیر سازمان تامین اجتماعی و بانک مرکزی پرداخت شد. تورم کاهش یافت و یارانه‌ها هم کم نشد، خرج دولت نسبت به سال قبل دو درصد بیشتر شده بود. این نشان می‌دهد که کار دولت برکت داشت و این به خاطر افزایش حقوق‌ها بود. حالا یک مشت آدم خیال می‌کنند که آن‌ها روزی مردم را می‌دهند و به محض این‌که خانواده‌ای دارای سه فرزند و یا چهار فرزند می‌شود به آن خانواده اعتراض می‌کنند، انگار که آن‌ها می‌خواهند روزی این خانواده را بدهند. به شما چه که چند بچه کافی است؟ چرا قانون می‌گذارید که کسی از سه بچه بیشتر حق ندارد داشته باشد؟ این تفکرات مادی است. این‌که من می‌گویم حرف من نیست حرف خداست، خدا می‌گوید از ترس فقر بچه را نکشید.

رییس‌جمهور افزود: در سال 60 تا 64 رشد جمعیت ما بالا بود و متولدان آن سال الان مسکن و شغل می‌خواهند. از سوی دیگر فصل کارشان است باید پرسید که آیا الان وضع مردم بهتر شده و یا سال‌های 60 تا 64 ؟ در آن سال‌ها ما در چه خانه‌هایی زندگی می‌کردیم و چه خوراکی داشتیم؟ چقدر روستاها آب و برق و امکانات داشتند و الان چه وضعی داریم؟ الان جمعیت ما 75 میلیون نفر است و بیشتر از دو برابر آن سال‌هاست در آن سال‌ها دو میلیون و 400 هزار بشکه نفت می‌فروختیم و الان دو میلیون و 300 هزار بشکه با این حال جمعیت دانشجویان کشور ده برابر شده و مدرسه‌های ما بیشتر شده است. کشاورزی و عمران ما بیشتر شده بیمارستان‌های بیشتری ساخته شده چطور با جمعیت دو برابر وضع مردم بهتر شده است در حالی که به حساب شما باید مردم فقیرتر شده بودند.

آینده نامطلوب شعار "فرزند کمتر"

وی افزود:‌ ما مسوولان موظفیم چاله‌ای که دیگران در آن افتاده‌اند را با تصمیماتی که می‌گیریم و هشدارهایی که می‌دهیم کاری کنیم کشور و جامعه ما در آن نیفتد. کسانی که شعارهایی می‌دادند که رشد جمعیت کم شود، امروز رشد جمعیت‌شان منفی شده و تبلیغ می‌کنند تا خانواده‌ها دارای فرزند شوند و مجبور هستند که جمعیت از جاهای دیگر دنیا وارد شود. اینها سی سال دیگر چیزی از جمعیت‌شان باقی نمی‌ماند. آمارهای ما نشان می‌دهد در بعد خانوار جمعیت به زیر 4 نفر آمده است، یعنی به صورت متوسط هر زوجی فرزندشان کمتر از دو نفر شده است. با این حال من به شهری رفته بودم که یک نفر 18 شناسنامه از اعضای خانواده خود مقابل من قرار داد. یا شنیده‌ام در نقطه‌ای از کشور خانواده‌ای فرزند چهلمش به دنیا آمده است. شعارهای فرزند کمتر زندگی بهتر در خانواده‌های با سطح تحصیلات بالا تاثیر گذاشته است و خانواده‌هایی که سطح تحصیلی پایین‌تری دارند کمتر به این شعار توجه کردند این یعنی این‌که تمام معادلات اجتماعی در جامعه به هم می‌خورد و با ادامه این سیاست‌ها کل جامعه ما در آینده به زمین می‌خورد.

باید دست کارگر را بگیرید انقدر به سراغ روزمزدی‌ها نروید

وی خطاب به کارفرمایان تاکید کرد: رسیدگی به حال کارگران در فرهنگ ما بوده است و اشکالی ندارد که کارفرمایان خود را پدر کارگران خود بدانند تا به دنبال حل مشکلات آنان باشند، این‌که می‌گوییم تهاجم فرهنگی یعنی این‌که با تهاجم فرهنگی در مناسبات تغییر ایجاد می‌شود. حالا این‌که دختری فوکل‌ خود را بیرون بگذارد به جای خود مطرح است اما تهاجم فرهنگی در تغییر مناسبات است. شما باید دست کارگر را بگیرید انقدر به سراغ روزمزدی‌ها نروید؛ چراکه برکت از کارتان می‌رود . ممکن است ثروتی یا امکاناتی به دست بیاورید اما آرامش و عشق از زندگی‌تان می‌رود. کارفرمایان می‌توانند با مدیریت خود هزینه‌های دیگر را کم و دستگاه‌های خود را به روز کنند و در عین حال به کارگران خود بیشتر رسیدگی کنند.

احمدی‌نژاد همچین خطاب به کارگران گفت: هرجا که کار می‌کنید ممکن است آن‌جا صاحبی داشته باشد اما بدانید که همه این‌ها ثروت‌های این مملکت است و ثروت‌های عمومی جامعه باید حفظ شود؛ چراکه همه از این اتفاق بهره می‌برند.

وی با اشاره به وزیر کار و با بیان این‌که " آقای شیخ‌الاسلامی از مدیران لایق و انقلابی است" خطاب به او گفت: باید کاری کنید که بین کارفرما و کارگر اختلاف نباشد اما اگر اختلافی هم بود مبنای حل اختلاف عدالت و با حمایت از کارگر باشد. وزارت کار باید از نیروی کار صیانت کند.

هدفمند کردن یارانه‌ها صددرصد به نفع کارگران خواهد بود

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر قبول نداشتن کار شرکتی گفت: من منطق این‌که کارگران در قالب موسسات شرکتی در کنار کارگاه‌ها کار کنند را نمی‌دانم. اگر قرار است کارگاه‌ها از طریق شرکت‌های واسط کارگر استخدام کنند و پولی هم گیر آن شرکت واسط بیاید چه اشکال دارد که مستقیم با کارگر در ارتباط باشند و پول اضافه‌تر را هم به خود کارگر دهند.

رییس‌جمهور تصریح کرد‌: ما تلاش می‌کنیم که تا پایان دوره ریاست جمهوری تمام بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود؛ چراکه معتقدیم این حق کارگر است. درباره هدفمند کردن یارانه‌ها هم باید بگویم که اجرای این طرح صددرصد به نفع کارگران خواهد بود و اگر برنامه‌ریزی‌هایی که کرده‌ایم بدون مانع اجرا شود و عده‌ای نق نزنند با اجرای این طرح هیچ فقیری در کشور باقی نخواهد ماند. دولت با اجرای این طرح 50 الی 60 میلیون ایرانی پشتیبانی خواهد کرد. ما پول‌هایی را به مردم می‌دهیم که مال آن‌هاست و می‌خواهیم پول خودشان را در جیب‌ خودشان بگذاریم.

وی در پایان بر اصلاح روابط بین کارگر و کارفرما تاکید کرد.

شیخ الاسلامی وزیر کار و امور اجتماعی نیز به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این وزارتخانه در حل مشکلات کارگران پرداخت و اعلام کرد:این وزارتخانه اقداماتی برای مسکن کارگران در قالب مسکن مهر و نیز سرعت دادن بیشتر به اعطای سهام عدالت و رفع موانع تولید انجام داده است.

وزیر کار گفت: ما تلاش داریم که با اعطای کارت‌های خرید فرش، کارگران کشور را در خرید فرش و همچنین صنایع تولید فرش تقویت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: وزارت کار بیمه کارگران ساختمانی را در دستور کار دارد و همچنین اصلاح قانون بیمه بیکاری و مشاغل سخت نیز در دستور کار این وزارتخانه است.

وزیر کار و امور اجتماعی از فعال شدن شورای عالی کار و موظف کردن استانداران به ایجاد اشغال تا یک میلیون و صد هزار در کشور اشاره کرد و از کارگران در حمایت از نظام جمهوری اسلامی و دولت در ماه‌های گذشته و اتفاقات سال گذشته تقدیر و تشکر کرد.

تقدیر از از 11 کارگر و 5 کار گروه نمونه

دهقانی‌نژاد یکی از کارگران نمونه نیز به بیان برخی از مشکلات کارگران پرداخت و خواستار پیوستن جمع کارگران نمونه به بنیاد نخبگان برای بروز بیشتر خلاقیت‌ها شد.

پارسا نماینده یکی از تشکل‌های کارگری نیز در سخنانی کوتاهی به بیان برخی از دغدغه‌های جامعه کارگری پرداخت.

رییس جمهور به مناسبت هفته کارگر و در این مراسم که به همین منظور در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد ، از 11 کارگر و 5 کار گروه نمونه کشور تقدیر کرد.

احمدی‌نژاد صبح روز سه‌شنبه در همایش ملی معرفی کارگران و گروه‌های کار نمونه به 34 برگزیده این همایش لوح سپاس و تندیس اهدا کرد .

برگزیدگان این همایش از بین 16 هزار و 581 کارگر و کارگروه نمونه در سراسر کشور انتخاب شده‌اند.

پنجم تا یازدهم اردیبهشت هرسال هفته کارگر نامگذاری شده است.



نوشته شده توسط پاسدار ولایت مطلقه فقیه
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

صراحت، راز ماندگاری

بصیرت، باید عاشورایی باشد

صراحت، راز ماندگاری

اگر بفرموده مرحوم امام عزیز، پشتیبان ولایت فقیه باشیم، به مملکت ما آسیبی نمی رسد.
ولایت مطلقه فقیه خط قرمز ماست.
با احتیاط خیلی زیاد بایست حرکت کرد.
رابطه ولی فقیه با ما رابطه ی پدری و پسری نیست بلکه رابطه مولا و عبد است...

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
به گزارش رجانیوز ،محمود احمدی نژاد رئیس جمهور امروز سه شنبه در مراسم بیست و یکمین همایش معرفی کارگران و گروه‌های نمونه کشور که با حضور محمد رضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور، شیخ الاسلام وزیر کار و امور اجتماعی، علیرضا محجوب نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی در نهاد ریاست جمهور برگزار شد، ضمن تبریک به کارگران کشور به مناسبت هفته کارگر، ساخت ایران را از مهمترین ماموریت‌های کارگران عنوان کرد و گفت:ماموریت ما ساختن کشور است و ماموریتی بالاتر از این نیست. همه هیاهوها و قیل‌وقال‌ها، ‌نگاه‌ها و اظهارنظرها و همه حرکت‌ها باید معطوف به این حرکت‌ها باشد. هر اقدام و نظر و سخنی که در جهت ساختن ایران نباشد فاقد ارزش است. برای رسیدن به این ماموریت باید به چند عامل توجه کنیم؛ یکی از آن‌ها همدلی است اگر ملتی همه امکانات و فرصت‌های پیشرفت را در اختیار داشته باشد اما همدلی در آن نباشد، پیشرفتی اتفاق نمی‌افتد. همدلی اساس اعتلای یک ملت است و یکی از محورهای اساسی نظام سلطه برای تسلط بر ملت‌ها به هم زدن همدلی میان آن‌هاست. هزینه‌ها و سرمایه‌های بسیاری را صرف می‌کنند که دل‌ها و دست‌های مردم یک جامعه را از هم دور کنند، حتی می‌خواهند در میان خانواده‌ها نیز اختلاف‌افکنی کنند.

وی ادامه داد: عامل دوم نگاه به قله‌های بلند است؛ اگر ملتی همدلی داشته باشد و امکانات و ثروت هم داشته باشد اما پیش روی خود افق‌های بلند نگذارد پیشرفت نمی‌کند؛ چراکه همت و عزمی شکل نمی‌گیرد، افق‌های بلند می‌تواند همت‌های بلند را برانگیزد.

وی افزود: افق و نگاه ملت ما امروز جهانی است. ملتی موفق است که بالاترین قله‌های جهانی را برای رسیدن انتخاب کند. کسانی که به ساختن جامعه بشری فکر می‌کنند، می‌توانند کشور را بسازند؛ چراکه همت از این‌جا شکل می‌گیرد. افق هرچه بلندتر باشد، همت‌ها قوی‌تر، مستحکم‌تر و عمیق‌تر است.

رییس‌جمهور تصریح کرد: ممکن است ملتی همدل باشد و آرمان‌های بلندی هم داشته باشد اما به اهداف خود نرسد؛ چراکه کار و تلاش و پیگیری‌های لازم را انجام نمی‌دهد. در جامعه هم می‌بینیم که خیلی از افراد هستند که آرزوهای بلندی دارند اما اهل کار و تلاش نیستند.

وی گفت: هر عاملی که افق نگاه یک ملت را از قله‌های جهانی به مسائل کوتاه شخصی و گروهی و دسته‌ای بکشاند، خلاف پیشرفت ملت است. شما به امام(ره) نگاه کنید. امام(ره) از روز اول افق‌های بلندی را به روی ملت ما گشود و با این کار همت‌های بلندی را زنده کرد و دیدیم که چه کارهای بزرگی انجام شد. از سوی دیگر هر تبلیغی که بخواهد کار را ضدارزش و کم‌اهمیت جلوه دهد، در جهت خلاف پیشرفت ملت است و هر تبلیغی که کار را مقدس می‌شمارد آن تبلیغ مثبت، ‌سازنده و در جهت پیشرفت ملت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کار یک امر مقدس است و خوشبختانه جامعه کارگری ما در هر سه عامل همدلی، انتخاب آرمان‌های بلند و کار و تلاش را دارد و در جامعه ما یک قشر نمونه و الگو است. جامعه کارگری ما پس از انقلاب در همدلی به خصوص در اوایل انقلاب که عده‌ای تلاش می‌کردند در این قشر اختلاف‌افکنی کنند نقش مهمی داشت و تو دهنی محکمی به آن‌ها زد. در سی سال گذشته نیز این قشر منسجم‌ترین گروه در حفظ انقلاب و دستاوردهای نظام بودند و در همه عرصه‌ها در خط مقدم فعالیت می‌کرد. در دوران دفاع مقدس بسیاری از داوطلبان در جبهه‌ها کارگران بودند. در سی و یک سال گذشته نیز علی‌رغم همه حوادث و بحران‌ها کارگران ما حتی یک لحظه هم دست از کار و تلاش نکشیدند و بخش مهمی از دستاوردهای ما مرهون جامعه کارگری است و باید بگویم که اکثریت کارگران ما نمونه‌اند.

وی با تاکید بر ضرورت همدلی در کشور گفت: ما امروز بسیار نیازمند همدلی هستیم و جامعه کارگری می‌تواند در این زمینه الگو باشد. همین‌طور نیازمند نگاه به افق‌های بلند هستیم و نیز کار پیوسته و تلاش مضاعف که در همه این‌ها جامعه کارگری ما می‌تواند نمونه باشد. ارزیابی‌های ما نشان می‌دهد که ما سه برابر وضعیت فعلی ظرفیت پیشرفت داریم. گرچه در سال‌های گذشته رشد قابل توجهی را داشته ایم و در دوران پس از انقلاب نیز کارهایی که انجام شده قابل مقایسه با سال‌های قبل از آن نیست. اما با وجود همه این‌ها سه برابر دیگر ظرفیت رشد در کشور وجود دارد، البته وظیفه دولت برنامه‌ریزی و تهیه مقدمات و پشتیبانی از تولیدکنندگان است که باید انجام دهد.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به کارفرمایان گفت: ما همه اعضای یک خانواده هستیم و باید فرهنگ ما با غرب متفاوت باشد، ما اعتقاداتی داریم و به دلیل همین اعتقادات است که تا امروز توانسته‌ایم بمانیم. در فرهنگ ما رسیدگی به حال کارگران بالاترین عبادات است و موجب برکت در کار می‌شود.

وی به ذکر مثالی در برکت یافتن کارها در سایه توجه به کارگران پرداخت و گفت: در سال 88 با وجود این‌که ما حقوق کارمندان را 22 درصد و حقوق نیروهای نظامی را 26 درصد افزایش دادیم و دولت در تمام بخش‌ها بین 20 تا 30 درصد افزایش هزینه داشت، حقوق بازنشستگان افزایش یافت، کارهای عمرانی هم بیشتر شد و بخش قابل توجهی از بدهی‌ دولت به بخش‌هایی نظیر سازمان تامین اجتماعی و بانک مرکزی پرداخت شد. تورم کاهش یافت و یارانه‌ها هم کم نشد، خرج دولت نسبت به سال قبل دو درصد بیشتر شده بود. این نشان می‌دهد که کار دولت برکت داشت و این به خاطر افزایش حقوق‌ها بود. حالا یک مشت آدم خیال می‌کنند که آن‌ها روزی مردم را می‌دهند و به محض این‌که خانواده‌ای دارای سه فرزند و یا چهار فرزند می‌شود به آن خانواده اعتراض می‌کنند، انگار که آن‌ها می‌خواهند روزی این خانواده را بدهند. به شما چه که چند بچه کافی است؟ چرا قانون می‌گذارید که کسی از سه بچه بیشتر حق ندارد داشته باشد؟ این تفکرات مادی است. این‌که من می‌گویم حرف من نیست حرف خداست، خدا می‌گوید از ترس فقر بچه را نکشید.

رییس‌جمهور افزود: در سال 60 تا 64 رشد جمعیت ما بالا بود و متولدان آن سال الان مسکن و شغل می‌خواهند. از سوی دیگر فصل کارشان است باید پرسید که آیا الان وضع مردم بهتر شده و یا سال‌های 60 تا 64 ؟ در آن سال‌ها ما در چه خانه‌هایی زندگی می‌کردیم و چه خوراکی داشتیم؟ چقدر روستاها آب و برق و امکانات داشتند و الان چه وضعی داریم؟ الان جمعیت ما 75 میلیون نفر است و بیشتر از دو برابر آن سال‌هاست در آن سال‌ها دو میلیون و 400 هزار بشکه نفت می‌فروختیم و الان دو میلیون و 300 هزار بشکه با این حال جمعیت دانشجویان کشور ده برابر شده و مدرسه‌های ما بیشتر شده است. کشاورزی و عمران ما بیشتر شده بیمارستان‌های بیشتری ساخته شده چطور با جمعیت دو برابر وضع مردم بهتر شده است در حالی که به حساب شما باید مردم فقیرتر شده بودند.

آینده نامطلوب شعار "فرزند کمتر"

وی افزود:‌ ما مسوولان موظفیم چاله‌ای که دیگران در آن افتاده‌اند را با تصمیماتی که می‌گیریم و هشدارهایی که می‌دهیم کاری کنیم کشور و جامعه ما در آن نیفتد. کسانی که شعارهایی می‌دادند که رشد جمعیت کم شود، امروز رشد جمعیت‌شان منفی شده و تبلیغ می‌کنند تا خانواده‌ها دارای فرزند شوند و مجبور هستند که جمعیت از جاهای دیگر دنیا وارد شود. اینها سی سال دیگر چیزی از جمعیت‌شان باقی نمی‌ماند. آمارهای ما نشان می‌دهد در بعد خانوار جمعیت به زیر 4 نفر آمده است، یعنی به صورت متوسط هر زوجی فرزندشان کمتر از دو نفر شده است. با این حال من به شهری رفته بودم که یک نفر 18 شناسنامه از اعضای خانواده خود مقابل من قرار داد. یا شنیده‌ام در نقطه‌ای از کشور خانواده‌ای فرزند چهلمش به دنیا آمده است. شعارهای فرزند کمتر زندگی بهتر در خانواده‌های با سطح تحصیلات بالا تاثیر گذاشته است و خانواده‌هایی که سطح تحصیلی پایین‌تری دارند کمتر به این شعار توجه کردند این یعنی این‌که تمام معادلات اجتماعی در جامعه به هم می‌خورد و با ادامه این سیاست‌ها کل جامعه ما در آینده به زمین می‌خورد.

باید دست کارگر را بگیرید انقدر به سراغ روزمزدی‌ها نروید

وی خطاب به کارفرمایان تاکید کرد: رسیدگی به حال کارگران در فرهنگ ما بوده است و اشکالی ندارد که کارفرمایان خود را پدر کارگران خود بدانند تا به دنبال حل مشکلات آنان باشند، این‌که می‌گوییم تهاجم فرهنگی یعنی این‌که با تهاجم فرهنگی در مناسبات تغییر ایجاد می‌شود. حالا این‌که دختری فوکل‌ خود را بیرون بگذارد به جای خود مطرح است اما تهاجم فرهنگی در تغییر مناسبات است. شما باید دست کارگر را بگیرید انقدر به سراغ روزمزدی‌ها نروید؛ چراکه برکت از کارتان می‌رود . ممکن است ثروتی یا امکاناتی به دست بیاورید اما آرامش و عشق از زندگی‌تان می‌رود. کارفرمایان می‌توانند با مدیریت خود هزینه‌های دیگر را کم و دستگاه‌های خود را به روز کنند و در عین حال به کارگران خود بیشتر رسیدگی کنند.

احمدی‌نژاد همچین خطاب به کارگران گفت: هرجا که کار می‌کنید ممکن است آن‌جا صاحبی داشته باشد اما بدانید که همه این‌ها ثروت‌های این مملکت است و ثروت‌های عمومی جامعه باید حفظ شود؛ چراکه همه از این اتفاق بهره می‌برند.

وی با اشاره به وزیر کار و با بیان این‌که " آقای شیخ‌الاسلامی از مدیران لایق و انقلابی است" خطاب به او گفت: باید کاری کنید که بین کارفرما و کارگر اختلاف نباشد اما اگر اختلافی هم بود مبنای حل اختلاف عدالت و با حمایت از کارگر باشد. وزارت کار باید از نیروی کار صیانت کند.

هدفمند کردن یارانه‌ها صددرصد به نفع کارگران خواهد بود

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر قبول نداشتن کار شرکتی گفت: من منطق این‌که کارگران در قالب موسسات شرکتی در کنار کارگاه‌ها کار کنند را نمی‌دانم. اگر قرار است کارگاه‌ها از طریق شرکت‌های واسط کارگر استخدام کنند و پولی هم گیر آن شرکت واسط بیاید چه اشکال دارد که مستقیم با کارگر در ارتباط باشند و پول اضافه‌تر را هم به خود کارگر دهند.

رییس‌جمهور تصریح کرد‌: ما تلاش می‌کنیم که تا پایان دوره ریاست جمهوری تمام بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود؛ چراکه معتقدیم این حق کارگر است. درباره هدفمند کردن یارانه‌ها هم باید بگویم که اجرای این طرح صددرصد به نفع کارگران خواهد بود و اگر برنامه‌ریزی‌هایی که کرده‌ایم بدون مانع اجرا شود و عده‌ای نق نزنند با اجرای این طرح هیچ فقیری در کشور باقی نخواهد ماند. دولت با اجرای این طرح 50 الی 60 میلیون ایرانی پشتیبانی خواهد کرد. ما پول‌هایی را به مردم می‌دهیم که مال آن‌هاست و می‌خواهیم پول خودشان را در جیب‌ خودشان بگذاریم.

وی در پایان بر اصلاح روابط بین کارگر و کارفرما تاکید کرد.

شیخ الاسلامی وزیر کار و امور اجتماعی نیز به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این وزارتخانه در حل مشکلات کارگران پرداخت و اعلام کرد:این وزارتخانه اقداماتی برای مسکن کارگران در قالب مسکن مهر و نیز سرعت دادن بیشتر به اعطای سهام عدالت و رفع موانع تولید انجام داده است.

وزیر کار گفت: ما تلاش داریم که با اعطای کارت‌های خرید فرش، کارگران کشور را در خرید فرش و همچنین صنایع تولید فرش تقویت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: وزارت کار بیمه کارگران ساختمانی را در دستور کار دارد و همچنین اصلاح قانون بیمه بیکاری و مشاغل سخت نیز در دستور کار این وزارتخانه است.

وزیر کار و امور اجتماعی از فعال شدن شورای عالی کار و موظف کردن استانداران به ایجاد اشغال تا یک میلیون و صد هزار در کشور اشاره کرد و از کارگران در حمایت از نظام جمهوری اسلامی و دولت در ماه‌های گذشته و اتفاقات سال گذشته تقدیر و تشکر کرد.

تقدیر از از 11 کارگر و 5 کار گروه نمونه

دهقانی‌نژاد یکی از کارگران نمونه نیز به بیان برخی از مشکلات کارگران پرداخت و خواستار پیوستن جمع کارگران نمونه به بنیاد نخبگان برای بروز بیشتر خلاقیت‌ها شد.

پارسا نماینده یکی از تشکل‌های کارگری نیز در سخنانی کوتاهی به بیان برخی از دغدغه‌های جامعه کارگری پرداخت.

رییس جمهور به مناسبت هفته کارگر و در این مراسم که به همین منظور در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد ، از 11 کارگر و 5 کار گروه نمونه کشور تقدیر کرد.

احمدی‌نژاد صبح روز سه‌شنبه در همایش ملی معرفی کارگران و گروه‌های کار نمونه به 34 برگزیده این همایش لوح سپاس و تندیس اهدا کرد .

برگزیدگان این همایش از بین 16 هزار و 581 کارگر و کارگروه نمونه در سراسر کشور انتخاب شده‌اند.

پنجم تا یازدهم اردیبهشت هرسال هفته کارگر نامگذاری شده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۰۲/۰۷
پاسدار ولایت مطلقه فقیه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی