صراحت، راز ماندگاری

بصیرت، باید عاشورایی باشد
سه شنبه

پاسخ بیش از یک میلیارد مسلمان جهان به هتک حرمت کلام خدا

چه کسى می تواند بپذیرد که مرزهای آزادی تا به خطر افتادن صلح جهانی ادامه پیدا کند

و هر نابکار خشونت طلبی به یک هوس و یا توطئه ى از پیش تعیین شده هزاران نفر را در معرض درگیریهای ناخواسته قرار دهد ؟

چنین آزادی اى چقدر منفعت دارد که خطرهای عظیم و خسارتهای بزرگ در برابرش قابل قبول باشد؟


آتش زدن قرآن مجید در آمریکا یک اقدام زننده وموهن با ابعاد و پیامدهای گونان گون است، این عمل قبیح و زشت در حالی صورت می گیرد که در روند تعامل سازنده ادیان ابراهیمی گشایشهای خوبی پدید آمده بود و تحرکات جهت دار برخی دین ستیزان غربی خصوصا بعد از حوادث 11 سبتامبر با بن بست مواجه و دعوای دینی در جهان به وقوع نپیوست .

به گزارش بولتن، از این رو بنظر می رسد اقدام موهن اخیر در صدد احیای پروژه دین ستیزی محافلی است که در نهایت دستنان صهیونیستهای افراطی در آن کاملا هویدا است .اما اینکه در شرایط کنونی چنین حرکتی در صدر خبرها قرار می گیرد از طرفی حساسیت سنجی مسلمانان را دنبال می کند واز سوی دیگرعادی سازی اهانت به مقدسات ادیان ابراهیمی را هدف خود قرار داده است " اما فرار تر از تبعات و قضاوتهای فوری پیرامون این حرکت خباثت آلود نکته بسیار مهمی وجود دارد که نمی توان از کنار آن بسادگی گذشت.

چرا غربیان اهانت به مقدسات یک ملیارد و چهارصد میلیون مسلمان را تحمل می کنند وگاهی سکوتی توام با رضا نشان می دهند و گاه دیگر در تشویق اهانت کنندگان کوشا می شوند ؟ کدام دلیل عقلی ومنطقی می تواند جریحه دار شدن احساسات میلیونها نفررا بپذیرد و بر تبعات خسارت بار آن غمض عین نماید.

آیا ایجاد سرچشمه ای از آلودگی که انواع کینه ها و خوشنتها نتیجه طبیعی آن است می تواند با اصول انسان متعهد و مترقی سازگار باشد ؟ ازدیاد فاصله ها و درگیرها خصوصا درگیریهای مذهبی که خطر جهانی شدن را دربردارد می تواند از سوی جامعه بشری پذیرفته شود ؟ چه کسی می تواند تصور عظمت خطر یاد شده را تصور کند واز کنار آن به سادگی عبور کند ؟ غربی که خود را به ناروا متولی جهان می داند و دائما بر صلح جهانی تاکید می کند با کدام دلیل منطقی وانسانی می تواند راجع به خشونت آفرینی های اینچنینی از خود سلب مسوولیت کند ؟ آیا این آزمون بزرگ وروشن همه ادعاهای انسانی تمدن غربی را با چالش جدی مواجه نمی کند ؟

چه کس می تواند بپذیرد که مرزهای آزادی تا به خطر افتادن صلح جهانی ادامه پیدا کند وهر نابکارخشونت طلبی به یک هوس و یا توطئه از پیش تعیین شده هزاران نفر را درمعرض درگیریهای نا خواسته قرار دهد ؟ چنین آزادی چقدر منفعت دارد که خطرهای عظیم وخسارتهای بزرگ در برابرش قابل قبول باشد؟

غرب باید میان ادعاهای انسانی خود و منفعتهای سیاسی زود گذر یکی را انتخاب کند و از آن افزونتر نسبت احترام به عقاید و ادیان دیگر بعنوان یک ضرورت جهان آزاد حساس باشد . مسلما باید به این حرکت ناجوانمردانه و غیر انسانی پاسخ داد ولی پاسخ آن وارد شدن در میدان بازی که صهیونیستها باز کرده اند نیست " پاسخ مسلمانان باید یک خروش و حرکت روشنگرانه جهانی باشد که در آن با راهپیماییها و تحرکات سیاسی قدرت واعتبار و حساسیت مسلمانا ن به همگان نشان داده شود . با چنین حرکتی نه تنها ریشه اهانت به مسلمانان سوزانده خواهد شد بلکه بهانه های خشونت طلبی از کیان اسلام ومسلمین دور نگه داشته خواهد شد.


نوشته شده توسط پاسدار ولایت مطلقه فقیه
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

صراحت، راز ماندگاری

بصیرت، باید عاشورایی باشد

صراحت، راز ماندگاری

اگر بفرموده مرحوم امام عزیز، پشتیبان ولایت فقیه باشیم، به مملکت ما آسیبی نمی رسد.
ولایت مطلقه فقیه خط قرمز ماست.
با احتیاط خیلی زیاد بایست حرکت کرد.
رابطه ولی فقیه با ما رابطه ی پدری و پسری نیست بلکه رابطه مولا و عبد است...

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

چه کسى می تواند بپذیرد که مرزهای آزادی تا به خطر افتادن صلح جهانی ادامه پیدا کند

و هر نابکار خشونت طلبی به یک هوس و یا توطئه ى از پیش تعیین شده هزاران نفر را در معرض درگیریهای ناخواسته قرار دهد ؟

چنین آزادی اى چقدر منفعت دارد که خطرهای عظیم و خسارتهای بزرگ در برابرش قابل قبول باشد؟


آتش زدن قرآن مجید در آمریکا یک اقدام زننده وموهن با ابعاد و پیامدهای گونان گون است، این عمل قبیح و زشت در حالی صورت می گیرد که در روند تعامل سازنده ادیان ابراهیمی گشایشهای خوبی پدید آمده بود و تحرکات جهت دار برخی دین ستیزان غربی خصوصا بعد از حوادث 11 سبتامبر با بن بست مواجه و دعوای دینی در جهان به وقوع نپیوست .

به گزارش بولتن، از این رو بنظر می رسد اقدام موهن اخیر در صدد احیای پروژه دین ستیزی محافلی است که در نهایت دستنان صهیونیستهای افراطی در آن کاملا هویدا است .اما اینکه در شرایط کنونی چنین حرکتی در صدر خبرها قرار می گیرد از طرفی حساسیت سنجی مسلمانان را دنبال می کند واز سوی دیگرعادی سازی اهانت به مقدسات ادیان ابراهیمی را هدف خود قرار داده است " اما فرار تر از تبعات و قضاوتهای فوری پیرامون این حرکت خباثت آلود نکته بسیار مهمی وجود دارد که نمی توان از کنار آن بسادگی گذشت.

چرا غربیان اهانت به مقدسات یک ملیارد و چهارصد میلیون مسلمان را تحمل می کنند وگاهی سکوتی توام با رضا نشان می دهند و گاه دیگر در تشویق اهانت کنندگان کوشا می شوند ؟ کدام دلیل عقلی ومنطقی می تواند جریحه دار شدن احساسات میلیونها نفررا بپذیرد و بر تبعات خسارت بار آن غمض عین نماید.

آیا ایجاد سرچشمه ای از آلودگی که انواع کینه ها و خوشنتها نتیجه طبیعی آن است می تواند با اصول انسان متعهد و مترقی سازگار باشد ؟ ازدیاد فاصله ها و درگیرها خصوصا درگیریهای مذهبی که خطر جهانی شدن را دربردارد می تواند از سوی جامعه بشری پذیرفته شود ؟ چه کسی می تواند تصور عظمت خطر یاد شده را تصور کند واز کنار آن به سادگی عبور کند ؟ غربی که خود را به ناروا متولی جهان می داند و دائما بر صلح جهانی تاکید می کند با کدام دلیل منطقی وانسانی می تواند راجع به خشونت آفرینی های اینچنینی از خود سلب مسوولیت کند ؟ آیا این آزمون بزرگ وروشن همه ادعاهای انسانی تمدن غربی را با چالش جدی مواجه نمی کند ؟

چه کس می تواند بپذیرد که مرزهای آزادی تا به خطر افتادن صلح جهانی ادامه پیدا کند وهر نابکارخشونت طلبی به یک هوس و یا توطئه از پیش تعیین شده هزاران نفر را درمعرض درگیریهای نا خواسته قرار دهد ؟ چنین آزادی چقدر منفعت دارد که خطرهای عظیم وخسارتهای بزرگ در برابرش قابل قبول باشد؟

غرب باید میان ادعاهای انسانی خود و منفعتهای سیاسی زود گذر یکی را انتخاب کند و از آن افزونتر نسبت احترام به عقاید و ادیان دیگر بعنوان یک ضرورت جهان آزاد حساس باشد . مسلما باید به این حرکت ناجوانمردانه و غیر انسانی پاسخ داد ولی پاسخ آن وارد شدن در میدان بازی که صهیونیستها باز کرده اند نیست " پاسخ مسلمانان باید یک خروش و حرکت روشنگرانه جهانی باشد که در آن با راهپیماییها و تحرکات سیاسی قدرت واعتبار و حساسیت مسلمانا ن به همگان نشان داده شود . با چنین حرکتی نه تنها ریشه اهانت به مسلمانان سوزانده خواهد شد بلکه بهانه های خشونت طلبی از کیان اسلام ومسلمین دور نگه داشته خواهد شد.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۰۶/۲۳
پاسدار ولایت مطلقه فقیه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی